A1) JAWA- motocykly po renovaci


A1) JAWA-motocykly po renovaci

JAWA 500 OHC MC m. 1957

Motocykl zrenovovaný z vraku. Existovaly 2 (3?) prototypy. Krásný motocykl, ale závodit se s ním moc nedalo. Rám byl upravený z tzv. Libeňáku 350, motor měl oproti sérii 3x uloženou klikovou hřídel, karburátor zůstal pravděpodobně kvůli průběhu kroutícího momentu jeden.

JAWA 420 MC (Trubka) m. 1968

Asi nejrychlejší a nejvýkonnější motocross té do doby ( pozor neříkejte to v ČZ). Jawa vyrobila každý rok několik málo motocrossových prototypů (až do roku 1972) a vždycky to stálo za to.

JAWA 350 six days 1972

Asi nejslavnější Československý soutěžní motocykl. Za řidítky s Květou Mašitou na něj neměl nikdo v tehdejším motoristickém světě. 

JAWA 350 Junior (Banán) 1966

Silniční federace avizovala vypsání třídy jednoválců pro silniční závody. Chytla se toho jak JAWA tak i ČZ. Navíc se tak nabízela možnost vyrábět "levné"silniční motocykly pro svazarmovské závodníky. Banán Junior byl zajímavý, závodilo se na něm až do konce osmdesátých let, ale do "Mašitovky" měl daleko.

JAWA 350 Junior (Trubka) 1968

Toto byl už téměř regulérní silniční motocykl. Dostal skutečné závodní brzdy, výborný trubkový rám ale motor byl samozřejmě pořád původní "soutěžák" předělaný na vodu (samozřejmě termosifon!!!).

JAWA 350 Californian

Předělat nemasnou neslanou a hlavně totálně zastarlou "kývačku" na klenot jménem Californian se JAWĚ opravdu povedlo. Renovovat takový motocykl je opravdu radost. Málo se ví že Californian 350 nebyl nikdy homologován pro provoz v československu, a tehdejší VB ho mohla používat jen na vyjímku takže šťastlivci co vlastní "Califu" s TP jí buď dovezli z venku (Itálie, USA) nebo ji odkoupili při vyřazení od VB.