ČZ-motocykly po renovaci
ČZ typ 360 prototyp m. 1965
ČZ360 typ 969 r.v. 1966
ČZ 250 typ 980 "Montreal" m. 1966
V roce 66 se v "Číze" odehrála "revoluce". Zatímco série chrlila stovky "dvoulaufů" tovární prototypy prošly zásadní změnou (paradoxně na základě zkušeností se soutěžáky, o čemž jsem se vždycky s radostí s Viktorem Lahitou pohádal). Spojka se přesunula na převodovku válec dostal jeden výfuk, spojka byla suchá a jelo to jako "prase". Dá se říci - bohužel - že od té doby se už ČZ motocross nijak výrazně nezměnil.
ČZ 250 typ 980 r.v. 1974 "Faltovka"
Asi nejpopulárnější a v sériové verzi nejrozšířenější MC od ČZ. Typ ČZ 513 a 514 se od něj v zásadě již nelišil. Asi mohu říct, že i v roce 1974 to byla nejrychlejší a nejlepší MC 250 (Výkony Falty, Halma, Bavorovského, atd.).
ČZ 175 sixdays r.v. 1966
ČZ 250 sixdays r.v. 1965
ČZ 250 Junior m. 1967
Stejně tak jak JAWA taky ČZ "se nechala nachytat" na vizi jednoválcového silničáku. I když vyráběl v té době motocrossy sériově (motory), vzniklo Juniorů ČZ podstatně méně než JAW. Existovaly verze s výfukem středem i bokem, k dokonalosti tento motocykl přivedl Bohuš Staša, ale to už je jiný příběh (hlavně jiný rám a vodou chlazený válec z JAWY).
ČZ 150 C 1953
Krásný motocykl k renovaci. Vyrábí se na něj téměř vše. Největším problémem je - paradoxně - nádrž. Číza totiž ze záhadných důvodů vyrobila velké množství "béčkových" nádrží a minimum "céčkových".
ČZ 125 Silnici (Šoupě) r.v. 1953
Poté co MZ začala používat rotační šoupátka se do nich celý svět zbláznil. Vyjímkou není ani neznámý konstruktér ze severní Moravy, který stvořil tohoto nádherného závoďáka.